Ja tehtävänantommehan kuului näin:

Lyöjät:
Kirjoittakaa yhdessä jouluinen ficci, jossa esiintyvät/jossa mainitaan Harry, Hermione, Ron ja joulupukki, sekä mahdollisesti yksi vapaavalintainen hahmo. Keksikää ficille otsikko. Ficin tyylilaji on vapaasti valittavissa, mutta sen tulee noudattaa Vuotiksen ikärajoja. Ficin suurin sallittu pituus on 400 sanaa. Ylimenevistä sanoista tulee sakkoa. Ficci julkaistaan Vuotiksessa kierroksen päätyttyä.

Ficissä pitää mainita seuraavat sanat:
populäärimusiikki
lujuusoppi
kokeellinen tutkimus
nisäkäs
tahtotila

Kiellettyjä ovat seuraavat sanat:
Harry
Hermione
Ron
Joulupukki
Kaikki erisnimet

Joululahja

Rohkelikkojen iloiseen rupatteluun sekoittui epätoivoisia huudahduksia kahden kaveruksen koettaessa ratkaista joulun mysteeriä.
"Miten joululahjojen antaminen voi olla näin vaikeaa? Mitä tytöille voi edes antaa?" punapäinen rohkelikko parahti parhaalle ystävälleen.
"Älä minulta kysy. Minä en ole mikään naisasiantuntija. Miksi sinä muuten stressaat niin kovasti tätä joulua? Ei sinulla aikaisemmin ole ollut mitään ongelmaa."
"No kun... Minustaolisimukavaaantaahänellejotainerikoisempaajahienompaatänäjouluna", kuului kiireinen vastaus.
"Katso tuosta apua", silmälasipäinen poika ehdotti huiskauttaen viereiseltä pöydältä ystävänsä eteen suuren velhotavaratalon esitteen huolettomuudella, jota tuntevat vain ne, joiden ei tarvitse miettiä lahjoilleen syvempiä merkityksiä.

"Äh, ei tästä tule mitään. Miksei se valkoparta ukki voisi toimittajaa lahjoja, kuten lapsena?" punapää parahti.
"Siksi koska sitä ei ole olemassa?"
"Shh, ole hiljaa. Älä särje lapsenuskoani."
"Tiedätkö mitä minä ajattelin ensimmäisenä jouluna täällä koulussa, kun olin vasta kuullut taikuudesta? Minulle tuli mieleen, että jospa lahjoja tuokin joku velho, joka on omistautunut ilon tuottamiseen. Mieti nyt, punaiseen kaapuun pukeutunut velho, joka matkustaa hormipulverilla. Se vastaa hyvin mielikuvaa takasta kömpivästä lahjoja jakelevasta partasuusta!"
"Enpä ole ikinä miettinyt asiaa tuolta kannalta. Olipa velho tai pyhimys, sieltä suunnalta ei taida kuitenkaan tulla mitään apua."

"Kuomaseni, sinun pitää vain löytää oikea tahtotila ja homma hoituu yhdessä sauvan heilautuksessa. Oletko koettanut tehdä kokeellista tutkimusta siitä, mikä olisi hänen mieleensä? Kaukokorvilla tai lähettämällä hänelle pöllöllä jonkun kyselyn?"
"Hän arvaisi heti mistä on kyse, ystävämme on harvinaisen terävä noita, jos et muistanut. Pitäisiköhän minun antaa hänelle vain joku kirja? Tuollainen vaikka" pisamanaama ehdotti epätoivoisesti viskaten mainoslehtisen takaisin kaverilleen.
"Kirja siitä kuinka lujuusoppi on vaikuttanut populäärimusiikkiin viime vuosikymmeninä? Hän saattaa olla kiinnostunut teoriasta, mutta eikö tuo mene jo hieman liian kuivaksi?" toinen poika vastasi rypistäen arven peittämää otsaansa.
"No miten olisi pehmolelu? Joku kiva nisäkäs sängyn päädyssä voisi piristää hänen huonettaan "
"Oletko muka joskus käynyt siellä?"
"No enhän minä, mutta", hän koetti sokeltaa korvien hehkuessa yhtä punaisina kuin tukkansa kuivauksen jälkeen.

"Minä en keksi mitään lahjaa hänelle! Miksi minulla pitää olla niin inhottavan hankala ystävä!"
"Olenko minä sinusta hankala?" kuului yhtäkkiä heidän kolmikkonsa täydentävän pörröpään tiukka kysymys.
"Öh, en minä sitä tarkoittanut, nuo lahjat vain... Sinä olet oikein mukava, eikun, öh", punapää koetti sopertaa.
"Haluaisitko sinä tietää, mitä minä toivoisin sinulta joululahjaksi?" tyttö kysyi siirtäen punaiset suortuvat toisen korvalta supattaakseen toiveensa. Se sai aikaan yhdenaikaisen punan ja hymyn leviämisen nuoren rohkelikon kasvoille hänen etsiessään tytön kasvoilta vakuutusta siitä, että hän ei ollut kuvitellut kuiskattuja sanoja.

By BlueIce & hömppä

Ficci on koottu yhteistyössä, messengerissä pohdimme aihetta ja mietimme miten saisi mukaan pakolliset sanat mukaan ja miten juoni oikein kulkee. Minä sitten paketoin pohdintamme joululahjaksi. Vähän jänskättää mitä mieltä pisteiden antajat ovat, kirjoittajat ainakin nauttivat tarinan luomisesta kovasti. Lisäksi ainakin minua kiinnostaa, että mitä jahtaajamme luovat tämän pohjalta tällä kolmannella kierroksella.

-hömppä

Kertokaahan muuten kaikki mitä piditte tuotoksestamme!

P.S Vähän päälle viikko jouluun, aika hurjaa! Ketä muuta jännittää?